Drinking About Museums Rotterdam – deel 2

English summary: Drinking About Museums, Friday 4 November, Mono (Zoho, Vijverhofstraat 15), Rotterdam. You can sign up through the Facebook event or just show up.

Op vrijdag 30 september was het zover: de eerste Rotterdamse editie van Drinking About Museums, een borrel voor en door mensen die in de museumsector (en cultuursector) werken. Een borrel organiseren voor mensen die je niet kent, er zijn makkelijkere dingen te bedenken. De bewuste vrijdag stapte ik dan ook met lichte zenuwen de bar binnen. Ik had geen idee hoe de avond eruit zou zien. Aan het eind van de avond had ik gesproken met filmmakers, een ontwerper, architect, verhalenverteller, een cultureel professional en een voormalig bibliotheekmedewerker. We spraken over het culturele klimaat in Rotterdam, de bereidheid van de gemeente om kleinschalige initiatieven te steunen, de cultuursector en de manier waarop we in Nederland Oud en Nieuw vieren. Eigenlijk waren we nog lang niet uitgepraat.

Als ik een leuk evenement zie, maar weet dat er geen bekenden zullen zijn, dan haak ik negen van de tien keer af. Te spannend, zo helemaal alleen. Het was dus des te spannender om zelf iets te organiseren voor onbekenden, ook al was het een laagdrempelige borrel in een bar waar ik me thuis voel. De goede gesprekken en het enthousiasme van de deelnemers hebben ervoor gezorgd dat er een tweede editie komt. Wie weet wordt dit een maandelijks evenement, dan zullen er steeds minder mensen zijn die voor het eerst deelnemen. Maar nieuwkomers zullen altijd warm onthaald worden. Hopelijk zie ik je op vrijdag 4 november bij Mono, in Zoho.

Drinking About Museums is inclusief en iedereen is welkom. Of je nu al jaren in de museumsector werkt, op zoek bent naar je eerste museumbaan, of apps verkoopt. Praat gezellig mee, ontmoet nieuwe mensen, of neem een collega mee. Ik heb MONO uitgekozen omdat het een fijne bar is, niet te ver van het centrum en niet te ver van het station. Bovendien hebben ze er ook hele goede alcoholvrije drankjes, dus voel je niet verplicht een biertje te drinken als je daar niet van houdt. Voor de lekkere trek zijn er snacks en tosti’s, wat wil een mens nog meer? MONO is rolstoeltoegankelijk.

Vrijdag 4 november 2016

Drinking About Museums / Cultuurborrel Rotterdam

Mono, Vijverhofstraat 15

18:00-22:00 uur

Aanmelden op de Facebookpagina mag, maar hoeft niet.